Twoje miejsce w sieci – kilka wskazówek dla początkujących właścicieli firm

Dla wielu właścicieli firm niezwiązanych z branżą IT (Internet technology), sprawy dotyczące reklamy w internecie mogą się jawić jako góra nie do pokonania. Dlaczego tak się dzieje? Otóż terminologia związana z IT jest specyficzna, tak jak w każdej branży. Żeby więc dowiedzieć się czegoś sensownego trzeba by poświęcić sporo czasu, a przecież właściciel firmy ma i tak dużo spraw na głowie.
 
Po drugie agencje związane z IT często nie ułatwiają zadania – nie wyjaśniają, nie udzielają informacji, przez co osoba, która jest 'zielona' w branży czuje się jak niezaradne dziecko. To wszystko może odstraszać od reklamowania strony firmowej w internecie. Dlatego wiele osób poprzestaje na reklamach w portalach branżowych, a jeśli ma stronę www to w nią nie inwestuje.
 
Warto też wspomnieć o tym, że w niektórych regionach Polski internet jako narzędzie wyszukiwania informacji jest nadal rzadko używany. Taka sytuacja jest np. na Lubelszczyźnie, choć powoli tendencja ta zaczyna się zmieniać. Właściciele firm nie są więc przekonani o skuteczności reklamy w internecie. Jednak z naszego doświadczenia wiemy, że ci którzy postanowili spróbować, nie żałują, a wręcz przeciwnie. Znaleźli nowe źródło pozyskiwania klientów.
  
Jeśli więc chcesz jako właściciel firmy zaistnieć w internecie to pamiętaj o kilku sprawach:

  1. Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj. To twoje pieniądze i Twoja reklama w internecie, więc nie bój się zadawać pytania firmie IT. Jeśli nie rozumiesz jakiś pojęć to bez zażenowania proś o wyjaśnienie.
  2. Masz prawo wiedzieć w jaki sposób agencja SEO pracuje nad Twoją stroną.
  3. Nie płać z góry, poczekaj na przedstawienie raportu z wykonanych prac.
  4. Możesz mieć dostęp do danych związanych z ruchem na stronie, pozycjami itd.
  5. Bądź w stałym kontakcie – dopytuj, wnikaj, okazuj zainteresowanie. Stosuj zalecenia firmy.
  6. Nie zrzucaj całej pracy nad Twoim wizerunkiem w sieci na Agencję SEO. Ty sam możesz zrobić wiele – współpraca przyniesie większe efekty.
  7. Pamiętaj, że uczciwość w sieci jest tak samo ważna jak w realu.
  8. Praca nad stroną firmową nie jest jednorazowym przedsięwzięciem – wymaga stałego zaangażowania.
  9. Nie żałuj pieniędzy na inwestowanie w stronę i jej pozycję, ale z drugiej strony wydawaj pieniądze mądrze. Musisz wiedzieć po co i na co będą przeznaczone dodatkowe środki.
  10. Bądź otwarty na nowości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *