Modele rozliczania pozycjonowania

Na rynku istnieje kilka możliwości rozliczania agencji seo z pozycjonowania stron: rozliczanie za frazy, za ruch, zysk lub w abonamencie. Pokrótce omówimy powyższe modele rozliczania usług seo.

Rozliczanie pozycjonowania

Rozliczanie za frazy

Rozliczanie usług seo na podstawie pozycji zajmowanych przez stronę na konkretne frazy (np. "pozycjonowanie Lublin"), jest w dalszym ciągu najpopularniejszą opcją. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest jasność, czytelność. Jednak metoda ta staje się coraz mniej miarodajna. Dlaczego?

Trzeba mieć świadomość, że wyniki wyszukiwania Google nieustannie fluktuują w zależności od pory dnia. Są one także spersonalizowane. Oznacza to, że internauta w Lublinie może zobaczyć całkiem inne wyniki niż osoba w Warszawie czy Krakowie.

Rozliczanie za ruch

Rozliczanie się z agencją seo za ruch uzyskany z organicznych wyników wyszukiwania jest modelem, który pozwala agencji seo skoncentrować się na tym co jest najważniejsze, nie na pozycjach, ale na wejściach na stronę internetową klienta. W obecnych czasach serwis www wcale nie musi wyświetlać się bardzo wysoko na intratne słowa kluczowe, może także zdobywać bardzo dobry jakościowo ruch z fraz dłuższych, bardziej skomplikowanych - jest to tak zwany "long tail" - "długi ogon". 

Rozliczanie za zysk

Metoda ta sprawdza się oczywiście w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Można precyzyjnie zmierzyć ilość transakcji zrealizowanych przez użytkowników trafiających z wyników wyszukiwania.

Abonament

Jak sama nazwa wskazuje, w grę wchodzi stała opłata niezależnie od efektów. Klient jest na bieżąco informowany o przebiegu prac. Kupuje więc nie efekt, a konkretną pracę.