Jakiś czas temu z polecenia zgłosił się do nas właściciel kilkuletniego sklepu internetowego. Zlecenie miało dotyczyć pozycjonowania regionalnego oraz jeśli to możliwe (możliwy budżet był bardzo niski) wypromowanie strony na frazy ogólnokrajowe. Warto przy tym zaznaczyć, że główne słowo kluczowe wchodzące w grę w plenerze słów kluczowych google adwords jest wyceniane na ok. 3tys./miesiąc :). Problem był w tym, że strona była już pozycjonowana - w seokatalogach - rezultatem tego był filtr algorytmiczny.
Dla przeciętnego użytkownika internetu takie pojęcia jak SEO czy pozycjonowanie mogą być nieznane. Dlatego ktoś kto posiada firmę niezwiązaną z branżą IT i chce zaistnieć w sieci, może nie rozumieć, dlaczego samo wykonanie strony www to za mało, aby przynosiła ona korzyści w postaci nowych klientów.
Dla wielu właścicieli firm niezwiązanych z branżą IT (Internet technology), sprawy dotyczące reklamy w internecie mogą się jawić jako góra nie do pokonania. Dlaczego tak się dzieje? Otóż terminologia związana z IT jest specyficzna, tak jak w każdej branży. Żeby więc dowiedzieć się czegoś sensownego trzeba by poświęcić sporo czasu, a przecież właściciel firmy ma i tak dużo spraw na głowie.
Wykonanie strony internetowej jest dla firmy pewnym wydatkiem. Czy warto inwestować dodatkowo w wykonanie audytu seo swojego projektu? Ależ oczywiście!